Er zijn heel wat misvattingen over creativiteit. Ik behandel er 3. Igor Byttebier zegt het volgende: '' Scholen vinden creativiteit nog steeds geen aandachtspunt''. Nou, de leukste les op de basisschool was voor mij toch echt drama ;)!
Misvatting 1: '' Je bent creatief of je bent het niet!Je kunt het niet leren'' Dit kunnen wij overigens wel degelijk. Creativiteit is een vaardigheid. En zoals bij alle vaardigheden is de ene persoon van nature meer begaafd dan de andere, maar door er actief mee bezig te zijn kun je het basisniveau verbeteren. De een heeft wat beter taal gevoel en de ander meer een wiskunde knobbel. Ik kan je vertellen dat ik totaal geen wiskunde knobbel heb, maar mijn tentamen bedrijfseconomie heb ik mooi gehaald!
Misvatting 2: ''Creativiteit, dat is zweverig en voor softies!'' Creativiteit is een belangrijk aspect geworden voor individuelen en organisaties. Via creativiteit lopen de doelstellingen gelijk van het het individu en de organisatie. Creativiteit en resultaatgericht werken gaan hand in hand. En dit is alles behalve soft. pff wij zijn helemaal geen softies!!
Misvatting 3: ''Mijn omgeving belet me creatief te zijn'' Bedrijven zijn op zoek naar mensen die hun creatief potentieel willen investeren in hun job. Tegenwoordig zet iedereen in zijn CV dat hij/ of zij creatief is!!
Creativiteit!? Hoezo!
BeantwoordenVerwijderenEr zijn heel wat misvattingen over creativiteit.
Ik behandel er 3.
Igor Byttebier zegt het volgende: '' Scholen vinden creativiteit nog steeds geen aandachtspunt''.
Nou, de leukste les op de basisschool was voor mij toch echt drama ;)!
Misvatting 1: '' Je bent creatief of je bent het niet!Je kunt het niet leren''
Dit kunnen wij overigens wel degelijk. Creativiteit is een vaardigheid. En zoals bij alle vaardigheden is de ene persoon van nature meer begaafd dan de andere, maar door er actief mee bezig te zijn kun je het basisniveau verbeteren.
De een heeft wat beter taal gevoel en de ander meer een wiskunde knobbel. Ik kan je vertellen dat ik totaal geen wiskunde knobbel heb, maar mijn tentamen bedrijfseconomie heb ik mooi gehaald!
Misvatting 2: ''Creativiteit, dat is zweverig en voor softies!''
Creativiteit is een belangrijk aspect geworden voor individuelen en organisaties. Via creativiteit lopen de doelstellingen gelijk van het het individu en de organisatie. Creativiteit en resultaatgericht werken gaan hand in hand. En dit is alles behalve soft.
pff wij zijn helemaal geen softies!!
Misvatting 3: ''Mijn omgeving belet me creatief te zijn''
Bedrijven zijn op zoek naar mensen die hun creatief potentieel willen investeren in hun job.
Tegenwoordig zet iedereen in zijn CV dat hij/ of zij creatief is!!
Geplaatst door: Christine Switzer